Laatste dag Bangkok en nachttrein - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Addie Hermans - WaarBenJij.nu Laatste dag Bangkok en nachttrein - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Addie Hermans - WaarBenJij.nu

Laatste dag Bangkok en nachttrein

Door: Addie

Blijf op de hoogte en volg Addie

11 Augustus 2015 | Thailand, Bangkok

Gisteren was de laatste dag voor ons in Bangkok. Aangezien we om 16.00 uur opgehaald zouden worden bij het hotel, zijn we vroeg opgestaan om nog iets te kunnen gaan doen. Tijdens het ontbijt besluiten we naar het Dusitpark te gaan. Daar is heel veel te zien, en er is ook een dierentuin, maar ook musea en een paleis. De taxichauffeur zet ons af bij de ingang van de dierentuin, en door het hek zien we een schaduwrijke tuin, met prachtige vijver. De entree is hier niet zoals in Nederland, voor 440 baht totaal zijn we binnen. Het is een leuke dierentuin, met diersoorten die voor ons nieuw zijn. Natuurlijk ook bekende dieren, en zelfs een dier dat mogelijk door Frank en mij eerder gezien is. Er is een nijlpaard dat uit de zoo van Tilburg komt. In 1967 is het verhuisd naar Bangkok, dus theoretisch zou het kunnen. Frank zei haar nog te herkennen.
Na de lunch daar zijn we naar de uitgang gelopen en een taxi terug genomen. Hemelsbreed is het allemaal niet zo ver, maar het verkeer in de stad is meer een grote file dan dat er beweging in zit. Frank en Marissa wilden nog even een duik nemen, Elisa en ik hebben wat zitten lezen.
Om vier uur was onze chauffeur er om ons naar het station te brengen. In het busje kwamen we er achter dat Marissa haar zonnebril op het tafeltje in de lobby had laten liggen. Frank heeft met het meisje van de touroperator gebeld, en ze zal de bril voor ons bewaren.
Op het station aangekomen hebben we wat snacks en water gekocht, en een half uur voor vertrek zijn we naar de trein gegaan, op zoek naar ons rijtuig en plaatsen. We hadden plaatsen naast elkaar, en van de banken werd later een bed gemaakt, en daarboven hangt een tweede bed, wat dan omlaag geklapt wordt. Zodra we zaten kregen we jus d'orange en de menukaart onder ons neus. Onze keuzes werden genoteerd met de vraag of we om 7 of 8 uur wilden eten. We kozen voor het laatste. Tegen de tijd dat het zo ver was, zetten ze dan een tafeltje tussen de banken, zelfs een tafelkleed erop, en kun je dus op je eigen plaats dineren. Na het eten komt er iemand de bedden maken. Er komt een matras op het bed, laken erover, je krijgt een kussen en deken, een gordijntje schermt tenslotte je bed af van het gangpad. We lagen al vroeg in bed op deze manier, nog wat gelezen en daarna gaan slapen. Redelijk geslapen, de trein schudt soms zo heftig, en ik had zelfs een keer het idee dat we over iets heen reden, maar aangezien we kort daarna weer doorreden zal het in ieder geval geen mens zijn geweest. Tegen 6 uur kwamen ze ons wakker maken voor ontbijt, en wat we toen zagen door het raam was een prachtig landschap. Bergen in de verte, rijstvelden, bananenbomen, bamboe, kleine dorpjes, groen, vooral heel veel groen.
Prachtig!

Rond half 8 waren we in Chang Mai. De chauffeur stond al klaar, en heeft ons naar het hotel gebracht. Daar hebben we kennis gemaakt met de travelagent hier, meteen een tour voor vanmiddag en overmorgen geboekt. Daarna was 1 kamer klaar, zijn Frank en de meiden gaan zwemmen, ik gaan douchen, en alle apparaten op de laders gaan leggen (zit dit ook te typen verbonden met het stopcontact). Nu gaan we lunchen en vamiddag naar de tempel die hier op de berg ligt.

• 11 Augustus 2015 - 13:24

Lianne:

Ja ja ja dat nijlpaard kennen jullie nog wel ha ha ha ha ha .

Ik zie het helemaal voor me jullie in de trein met dat tafeltje en tafelkleed erop aan het diner.
    En dan het slapen, leuk hoor.

Is niet te hopen dat Marissa nog meer kwijt raakt.

Nog heel veel plezier.

Liefs Lianne en de groetjes van Bart.

• 11 Augustus 2015 - 21:15

Christel:

Ja, ik weet het nog goed.

Dat was dat nijlpaard dat altijd een "bommetje" maakte.

Groetjes van ons.