Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Addie Hermans - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Addie Hermans - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Addie

Blijf op de hoogte en volg Addie

13 Augustus 2015 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag al weer de laatste dag in Chiang Mai. Een heel andere stad, dan Bangkok. Tweede stad, qua aantal inwoners, maar het verschil is enorm. 12 miljoen in Bangkok, 1,5 miljoen hier.
De eerste middag zijn we naar Doi Suthep geweest, een van de bergen bij de stad. Daar is een tempel gebouwd, die een van de belangrijkste pelgrimsoorden van Thailand is. Veel goud, fel kleuren, en ontelbare boeddha's. Maar het ligt geweldig. Het uitzicht op Chiang Mai is grandioos. Het is ook een vredig plekje om rond te wandelen.

Gisteren was de dag dat we naar the Elephant Nature Park zijn geweest. Dit had ik in Nederland al geboekt, want ik wilde graag naar olifanten, maar wel naar een organisatie waar de beesten goed behandeld worden. Dit park is in 1985 opgericht door een Thaise die mishandelde olifanten redt, door ze te kopen van de eigenaar. In het park zijn de olifanten vrij om te doen wat ze willen. Ze hoeven niet meer te werken, of kunstjes te doen. De verhalen zijn soms ongelooflijk triest. Olifanten die door de eigenaar blind gemaakt worden, olifanten die breuken oplopen door het moeten dragen van mense, maar ook een olifant die op een landmijn was getrapt ennudus mank loopt.
Wij hebben de beesten mogen voeren, met ze door het park gewandeld, ernaast EN niet erop, en het leukste, in de rivier een olifant in bad gedaan. Het was een onvergetelijke ervaring, zo dichtbij deze geweldige beesten te zijn.

Vandaag zijn we naar een dorp geweest waar vier Hill Tribes wonen. Deze
e mensen zijn oorspronkelijk afkomstig uit Birma en China, maar behouden hun gewoontes. Meest bekend zijn de langnek vrouwen. We hebben zo'n rij van rij van ringen vast gehad, zwaar! Uiteraard hebben we daar wat souvenirs gekocht.
Ook nog een tempel in een grot bezocht, heel apart.

Vanavond is het gelukt eindelijk het oude centrum en de avond bazaar te bezoeken. Door de hevige regen afgelopen avond was dat niet gelukt.
Morgen weer verder, meer richting oosten.

• 13 Augustus 2015 - 17:52

Lianne:

Jammer van de regen van gisteren, wij hadden het graag willen hebben voor de tuin, maar wie weet krijgen we vanavond wat.
    Oh wat leuk met die olifanten, dat maak je nooit meer mee denk ik.
    Ben benieuwd naar jullie foto's.
    Nog heel veel plezier.

• 14 Augustus 2015 - 14:24

Addie :

Helaas lukt het niet om hier foto's te uploaden, dus nog even geduld.

• 14 Augustus 2015 - 16:03

Lianne:

Geeft niets hoor , ik heb heel veel geduld.

Liefs Lianne