Chiang Khan - Reisverslag uit Chiang Khan, Thailand van Addie Hermans - WaarBenJij.nu Chiang Khan - Reisverslag uit Chiang Khan, Thailand van Addie Hermans - WaarBenJij.nu

Chiang Khan

Door: Addie

Blijf op de hoogte en volg Addie

15 Augustus 2015 | Thailand, Chiang Khan

Voor Marissa begon de tweede dag van de rondreis met heel erge buikpijn. Gelukkig dat het wel minder werd na een tijdje. Of ze iets gegeten heeft wat de buikpijn veroorzaakt heeft, of dat het door te weinig drinken komt blijft gissen. Ze is ook wel moe, het is een zware reis voor de meiden.

Na het ontbijt werden we om 8 uur weer opgehaald. De eerste stop was bij een waterval. We moesten er en stukje voor lopen, o.a. over een wiebelende hangbrug over de rivier. Onderweg zagen we allerlei soorten tropische planten en dieren, waaronder een gigantische duizendpoot.
Bij de waterval zagen we een mooie regenboog. Even van het uitzicht genoten, voor we weer verder gingen.

We rijden tussen ananasplantages en rubberplantages door. We stoppen nog even bij een rijstveld waar mensen aan het werk zijn. Adam verteld hoe het verbouwen en oogsten van rijst in zijn werk gaat.

De volgende stop was bij een dorpje waar ze zout winnen uit een bron. We zijn door het dorpje gewandeld, waar het erg rustig was. Alleen heel oude mensen en jonge kinderen zagen we. Aan de andere kant van de stroom die door het dorp loopt zagen we de basisschool. Die is voor de regio, niet alleen voor dit dorp. Kinderen dragen hiereen schooluniform, en er rijden schoolbussen. Als je zo'n dorp ziet realiseer je pas goed hoe welvarend Nederland is.

Daarna zijn we naar een wel heel leuke activiteit gereden. Het gebied waar we nu door rijden, werd vroeger opium verbouw . Sinds dag verboden is, zijn er projectengestart om de bevolking te llerenop een andere manier geld te verdienen. Wat je nu ziet zijn kwekerijen van planten en bloemen, maar ook koffie en casave.
Uiteindelijk kwamen we bij een heel groot meer, waar we op een vlot zijn gaan lunchen. Adam had onderweg bij een kraampje Dragonfruit en een gebraden kip gekocht, maar er kwamen ook nog schalen met rijst, groenten, hard gebakken kip en varkensvlees, en zelfs soep mee op het vlot, Een longtailboat duwt het bamboevlot naar het midden van het meer, daar wordt een zware steen als anker uitgeworpen.
Op het vlot staat een soort van huisje, dus je zit in de schaduw. Je zit op gevlochten matten op de grond te eten. Het eten was erg lekker. De Dragonfruit viel bij ons allemaal in de smaak, jammer dat de Jumbo deze niet verkoopt. Na het eten gewoon heerlijk relaxen, van de prachtige omgeving genieten, pootje baden. Aan het vlot hangt een vlag, en als je terug wilt hijs je die, en dan komt een longtailboat je weer terug brengen naar de kant.

Van hieruit zijn we naar het Guesthouse gereden. Helaas moesten we over de snelweg, de binnendoor route was afgesloten. We logeren in Chiang Khan, een klein stadje aan de Mekong rivier. Vanuit onze piepkleine kamer (wel met airco en minibadkamertje) kijken we uit over de rivier, en zien we Laos aan de overkant.
Na even relaxen en een drankje op het balkon zijn we op de leenfietsen van ons Guesthouse een stukje langs de Mekong gaan fietsen. Nu zijn de mensen in Thailand niet zo groot, dus de fietsen vrij klein. Ik vond het een hilarilsch gezicht. Misschien daarom ook dat we zo aangekeken werden, en door veel mensen begroet werden. Adam had ons al verteld dat hier weinig Europeanen komen, dus dat we veel aandacht zouden trekken.
Na het fietstochten zijn we ons gaan klaarmaken om de malariamuggen te weerstaan. Dus lange broek aan, deet aanbrengen, jasje aan, en hopen dat het genoeg is. Al snel viel ons op dat het mee valt, er zijn echt geen zwermen te bekennen, dus jasje toch maar uit in deze temperatuur. We zitten in een heel leuke straat met allerlei winkeltjes, restaurantjes, en straatmuzikanten. Schattige meisjes deden er een dans, en de prijzen zijn zo laag dat we enkele souvenirs hebben gekocht.
We hebben gegeten in een restaurant dat ons was aangeraden door de eigenaresse van het Guesthouse.
Daarna terug gegaan, Marissa is erg moe, en morgen moeten we voor 6 uur op, dan gaan we eten offeren aan de monnikken.

• 15 Augustus 2015 - 17:57

Lianne:

Marissa, hoop dat je morgen geen buikpijn hebt en niet meer moe bent.

Ik zie jullie al fietsen daar bij de rivier en op dat vlot de vlag hijsen.

Hier vandaag geregeld regen hoe is dat bij jullie nu?

Sterkte met morgen zo vroeg op staan en nog veel plezier.

Liefs

• 15 Augustus 2015 - 19:36

Christel:

Marissa vraag maar een week extra vakantie als jullie terug zijn.

Dan kun je nog uitrusten.

Groetjes uit een regenachtig en muzikaal ( decibel ) Biesthoutakker

• 17 Augustus 2015 - 14:12

Addie Hermans:

Die week extra vakantie is wel een heel goed idee! En heb geen buikpijn meer.

Xx Marissa